Adviezen zwangerschap

  1. Kijk naar je werk, zijn er aanpassingen mogelijk?
  2. Gebruik je benen bij opstaan en niet je armen.
  3. Loop met grotere passen.
  4. Bij het zitten en opstaan je benen iets uit elkaar of zet de voeten achter elkaar.
  5. Blijf in beweging, laat je goed adviseren welke oefeningen je zelf kunt doen!
  6. Ga naar een bekkenfysiotherapeut als je goede adviezen nodig hebt. Kijk op

http://www.defysiotherapeut.com/vind-uw-fysiotherapeut.html of bel onze praktijk voor een afspraak.

Tips en oefeningen tijdens de zwangerschap

1.    Spreiden van de benen, niet veren maar rustig spreiden en houd de rug plat op de ondergrond NIET hol maken.

5 maal spreiden en sluiten , daarna benen samen naar rechts en links bewegen en het beperkte been naar de borst trekken en rustig vasthouden. Dit in het geheel 3 maal herhalen.

2. Rekken van de bilspier

Pijnlijke kant voet op de knie leggen en rustig de andere been naar je toe trekken.

3. Massage van de gehele keten , met lage intensiteit!

Starten met de lage rug aan de beperkte kant , bilspier, buitenkant bovenbeen en buitenkant onderbeen tot aan de enkel. Been van onder naar boven masseren. Hierna weer rekken.

Succes!